Wywiady

Jak dobrać biustonosz w czasie epidemii? Wirtualna przymierzalnia – wywiad z Izabelą Sakutovą

Jeśli szukasz pomocy w dobraniu biustonosza – jeszcze do niedawna radziłam ci poszukać w swojej okolicy dobrego salonu brafittingowego. A teraz, w czasie epidemii? Sklepy z bielizną bywają zamknięte. Część działa na zasadzie indywidualnie umawianych wizyt, co jednak wiąże się z pewnym ryzykiem. Brafitting to „sport kontaktowy” –  a w przymierzalni zachowanie wymaganego teraz dystansu jest niemożliwe. Jakimś wyjściem są oczywiście zakupy online – wiele salonów oferuje teraz różnego rodzaju opcje zdalnych zakupów i kontaktu przez internet, komunikatory czy telefon (sprawdź salony w swojej okolicy!). Czy jednak dobry brafitting na odległość jest możliwy? Ja jako fanka e-zakupów zawsze byłam optymistką w tej dziedzinie, z czym jednak nie zawsze zgadzały się przedstawicielki branży.

Warto też zdać sobie sprawę, że niezależnie od epidemii koronawirusa, część z nas i tak nie zawsze może pozwolić sobie na wizytę w salonie. W grę wchodzą czasem spore odległości, a więc i koszty, i czas dojazdu. Przeszkodą może być też niepełnosprawność fizyczna lub różnego rodzaju problemy w sferze psychiki, które uniemożliwiają dotarcie do sklepu i bezpośredni kontakt, albo sprawiają, że jest on dla nas dużym obciążeniem.

O tym, czego możemy się spodziewać po zakupach z „wirtualną przymierzalnią” i czy tak może wyglądać przyszłość bieliźnianego szopingu, rozmawiam z Izą Sakutovą – dystrybutorką marki Panache w Polsce, szkoleniowcem, ekspertką brafittingu, właścicielką salonu Stanikowy Zawrót Głowy w Malborku oraz salonów Bras Studio/Bra Clinic w Bułgarii.

Wywiad z Izabelą Sakutovą

Stanikomania: Czy usługa „wirtualnej przymierzalni” to pomysł z ostatniej chwili, czy też praktykowałaś już wcześniej „zdalny brafitting” dla swoich klientek?

Izabela Sakutova: W 2013 roku wprowadziłam usługę bezpłatnej wirtualnej konsultacji brafittingowej do moich sklepów bieliźnianych w Bułgarii. Od samego początku były one zlokalizowane w stolicy, w Sofii. Z różnych względów nie zdecydowałam się otworzyć sklepów w innych częściach tego kraju. Pomimo tego, w wyniku intensywnej promocji mojej marki w ogólnokrajowych mediach bułgarskich, z dnia na dzień rosło zainteresowanie zakupem bielizny z mojego sklepu.

Wiedziałam, że uruchomienie samego sklepu online nie rozwiąże sytuacji, gdyż ówczesny rynek bułgarski nie miał pojęcia o brafittingu, w wyniku czego zakupy bielizny kończyłyby się licznymi zwrotami towaru wynikającymi z niewiedzy klientek na temat wymaganego rozmiaru i fasonu biustonosza.

Moje sklepy są prekursorem usługi brafittingowej w Bułgarii, dysponującym szerokim zakresem rozmiarowym do jej świadczenia. Postanowiłam więc opracować strukturę działania opierającą się na zaoferowaniu indywidualnej, bezpłatnej konsultacji brafittingowej i przenieść to unikalne doświadczenie doboru bielizny z naszych przymierzalni do domów klientek mieszkających w dalekiej odległości od Sofii.

–  Co zrobić, żeby skorzystać z Twojej usługi?

– Bezpłatną usługę wirtualnej konsultacji brafittingowej można zarezerwować na https://bit.ly/wirtualnaprzymierzalnia lub pod numerem telefonu 518 994 498.

– Jak odbywa się wizyta w „wirtualnej przymierzalni”? Jakim sprzętem trzeba dysponować? Czy trzeba np. rozbierać się przed kamerą? 😉

– Z bezpłatnej konsultacji można skorzystać z dowolnego miejsca w Polsce. Odbywają się one z oddzielnego, przeznaczonego na ten cel pomieszczenia. W czasie konsultacji obecna jest jedynie przeprowadzająca ją brafitterka. Wszystko, czego osoba rezerwująca potrzebuje to posiadanie aktywnego konta w programie Skype lub Messenger, kamery w komputerze lub telefonie oraz centymetra. Resztą zajmą się przeszkolone przeze mnie brafitterki 🙂

Aby osiągnąć jak najlepsze efekty konsultacji i jak najlepiej dobrać biustonosz, podobnie jak w trakcie każdej standardowej konsultacji stacjonarnej w sklepie z bielizną, konieczne jest ściągnięcie górnej części ubrania i pozostanie w biustonoszu. Dzięki temu jesteśmy w stanie określić, czy biustonosz, który nosi klientka jest właściwie dopasowany. Jeśli nie, wyjaśniamy, co należałoby zmienić i sugerujemy fasony biustonoszy dopasowane do indywidualnych potrzeb jej ciała.

– Co poradziłabyś klientce, która czuje się nieco skrępowana takim trybem wizyty w salonie?

– Cała struktura konsultacji jest zaprojektowana tak, aby przede wszystkim zapewnić klientce poczucie bezpieczeństwa. Komfort naszych klientek stanowi dla nas najwyższy priorytet, dlatego usługa jest przeprowadzona według najlepszych brafittingowych praktyk i z poszanowaniem prywatności osób ją otrzymujących. Poprzedzona jest ona wywiadem z klientką, w trakcie którego buduje się zaufanie względem brafitterki, jako ekspertki w temacie doboru bielizny.

[W poniższym filmiku mowa o usłudzie wirtualnej przymierzalni w salonie w Bułgarii. Na filmie osoba, której udzielana jest konstultacja, ma na sobie ubranie – w rzeczywistości oczywiście trzeba być w samym biustonoszu 🙂 ]

– Czy brafitterki w Twoim salonie korzystają z ustalonej procedury przebiegu wirtualnej konsultacji?

– Dokładnie tak, i jest to strategia, która faktycznie daje realne wyniki. Jak już wspominałam, mam ją opracowaną od 2013 roku. Dzięki oferowaniu jej od wielu lat w mojej firmie w Bułgarii udało mi się z czasem wyeliminować ewentualne błędy.

Strategia zawiera kontakt z klientką przed konsultacją, w celu wyjaśnienia jej całego procesu, następnie szczegółową procedurę przeprowadzania konsultacji w trakcie spotkania online, której dużą część stanowi „oswojenie” klientki z taką formą konsultacji i stworzenie przyjemnej, komfortowej atmosfery. Po tym następuje emailowy kontakt z klientką podsumowujący ustalenia, a w przypadku zdecydowania się przez nią na dokonanie zakupu, propozycję ponownego spotkania online, w celu upewnienia się, że dostarczona bielizna faktycznie pasuje.

Najlepszą rekomendacją są komentarze klientek które przeszły już taką usługę. Oto jeden z nich:

– Czy po konsultacji zakup jest obowiązkowy? W jaki sposób salon realizuje dostawę?

– Absolutnie nie. Konsultacja jest bezpłatna i nie ma mowy o nacisku z naszej strony na dokonanie zakupów. Zależy nam na jak najlepszym wykorzystaniu tego trudnego okresu i sam fakt kontaktu z klientkami, budowania w nich zaufania względem naszej marki i głębszych więzi jest dla nas bardzo cenny. Dzięki temu mamy dużą szansę na to, że jeśli nie teraz to w przyszłości taka osoba zamieni się w cyklicznie powracającą klientkę, która dodatkowo będzie nas polecać, a jak wiemy, jest to najlepszy sposób reklamy marki.

Przy tej okazji jednak zachęcę Stanikomaniaczki do zakupu – na hasło Stanikomania mamy dla nich 20% rabatu do 15.04 (uwaga: rabat nie łączy się z darmową dostawą możliwą dla zamówień powyżej 150zł). Warto więc skorzystać z tej okazji.

Dostawy realizowane są przez kuriera.

– Jak sądzisz, czy taka forma sprzedaży ma przed sobą przyszłość w Polsce? Czy po epidemii będziemy nadal kupować biustonosze w ten sposób? Czy metody „wirtualnego brafittingu” będą się dalej rozwijały i czy jako mentorka biznesu radziłabyś każdemu salonowi, by uruchomił tego rodzaju usługę? 

– Trafiłaś w sedno. Otrzymuję zapytania od sklepów brafittingowych, które zainteresowały się wprowadzoną przeze mnie usługą i które chciałyby otrzymać ode mnie pełne know-how przeprowadzania wirtualnej konsultacji wraz z dostępem i instrukcją stosowania bezpłatnych narzędzi do rejestracji wizyty online. Zależy im na tym, by nie popełniać błędów i tym samym nie zrazić do siebie klientek. W związku z tym jestem w trakcie przygotowania szkolenia online na ten temat. Powinno być ono dostępne w przeciągu kilku dni.

Czy taka usługa ma przyszłość? Wiedza zdobyta i wprowadzona teraz, która w obecnej sytuacji jest dla sklepu stacjonarnego jedynym sposobem na przeprowadzenie rzetelnej konsultacji brafittingowej, zostanie już w firmie i w przyszłości będzie mogła być wykorzystywana do udzielania konsultacji klientkom, które nie mają w pobliżu miejsca zamieszkania możliwości skorzystania z profesjonalnej usługi brafittingowej.

Pragnę jednak zaznaczyć, że udanie się do sklepu i dobór biustonosza stacjonarnie przy pomocy brafitterki jest zawsze najlepszą praktyką. Rozumiem jednak, że wiele klientek z różnych względów nie jest w stanie tego zrobić i dlatego z myślą o nich opracowałam tę usługę.

– Dzięki za rozmowę! 

 

Zakupy online w czasie epidemii. Co robić, gdy przyjdzie paczka?

Mała dygresja odnośnie do internetowego szopingu „w czasach zarazy”. Część z nas na pewno zadaje sobie pytanie, czy można zarazić się wirusem SARS-CoV-2, dotykając paczki ze sklepu internetowego.

Informacje, na które trafiłam, są raczej uspokajające. Badania sugerują, że wirus może przetrwać na kartonie przez okres do 24 godzin, a na plastiku – do 72 godzin. Ile czasu może „przeżyć” na ubraniu – nie jest jasne, mówi się o maksymalnie kilku dniach (warto też mieć na uwadze, że towar, który kupujemy, z reguły leżał wcześniej w magazynie przez dłuższy czas). Przy zakupach online wciąż największą szansę zakażenia mamy przez kontakt z ludźmi, nie przedmiotami. Dlatego warto korzystać z paczkomatów lub bezkontaktowych form dostawy – kurier może zostawić paczkę na wycieraczce – chyba większość firm kurierskich to obecnie umożliwia.

Co ja sama robię, żeby być po bezpiecznej stronie i się nie stresować? Każdy przedmiot, który trafia do mojego mieszkania z zewnątrz, zwłaszcza jeśli nie mogę go umyć gorącą wodą z mydłem (taki, jak na przykład pudełko z bielizną) zostawiam na 2-3 doby w „kwarantannie” – czyli gdzieś na uboczu, w miejscu, gdzie nie będzie dotykany (a po rozpakowaniu paczki i wyrzuceniu opakowania dokładnie myję ręce). Można na przykład ustawić sobie w przedpokoju karton i tam wrzucać przesyłki. Wiem aż za dobrze, że nie jest łatwo powstrzymać się przed przymierzeniem nowego kompleciku natentychmiast, ale spokój jest dla mnie ważniejszy 🙂

Wirtualny brafitting – Wasze opinie

Jeśli skorzystacie z wirtualnego brafittingu w salonie Stanikowy Zawrót Głowy – koniecznie podzielcie się wrażeniami! (czeka na Was rabat 20% na hasło Stanikomania do 15.04 – uwaga: rabat nie łączy się z darmową dostawą – mamy wybór, z której promocji skorzystamy). W ofercie Stanikowego są następujące marki bielizny: Panache, Cleo by Panache, Panache Sport, Sculptresse, Konrad, Agio.

Niezależnie od tego oczywiście zapraszam Was do dyskusji. Czy dobry brafitting na odległość jest możliwy? Czy wirtualna konsultacja może stać się główną metodą robienia zakupów dla osób, które nie mają salonu w pobliżu? Czy potrzebujecie kontaktu ze specjalistką na bieliźnianych zakupach, a może radzicie sobie samodzielnie, kupując online?

Napisz, co o tym sądzisz!

 

Ostatnie

Winter galaxy. Sculptresse AW24 collection

”Disco galaxy meets pin-up siren’’—that’s how this plus-size lingerie collection from Sculptresse by Panache was…

2 dni temu

Zimowe gwiazdy. Kolekcja Sculptresse jesień-zima 2024

„Gwiazdy disco spotykają pin-upowe syreny” -  tak opisano w katalogu tę kolekcję bielizny plus size…

6 dni temu

Soft Freedom. Review of the Samanta Alex A530 Bra

Just when I thought I’d have to turn back to British or maybe German bra…

1 miesiąc temu

Miękka wolność. Recenzja biustonosza Samanta Alex A530

Gdy już wydawało się, że w dziedzinie „nowoczesny biustonosz bez fiszbin na duży biust” muszę…

1 miesiąc temu

Dżungla i inne bogactwa. Kolekcja Elomi jesień-zima 2024

Jak co roku o tej porze, spadają dojrzałe Elomczaki! 😊 Obiektywnie patrząc, kolekcja Elomi na…

2 miesiące temu

Odłącz się! Recenzja biustonosza bez fiszbin Elomi Downtime Bralette

Gdy masz większy biust i za sobą lata w stanikach na fiszbinach, zaufanie do modeli…

3 miesiące temu