WWywiady

Pełny biust nowej generacji

Zgodnie z obietnicą, przedstawiam Wam część pierwszą rozmowy z przedstawicielką firmy, od której wiele z nas rozpoczęło swoją przygodę z właściwie dopasowaną i piękną bielizną. Swój czas poświęciła nam pani Joanna Lejwoda z Avocado.

Witam serdecznie! Wiele z nas, zapytane o polskich producentów szyjących bieliznę dla pań z większym biustem, w pierwszej kolejności wymieniłoby właśnie Avocado. Sądzę, że nie będzie przesady w stwierdzeniu, że uratowaliście Państwo niejeden polski biust, wcześniej skazany na niedopasowaną i brzydką bieliznę. Proszę powiedzieć, jakie były początki? Kiedy i w jaki sposób narodził się pomysł na Avocado?

Avocado: Marzeniem założycielki Avocado było projektowanie bielizny. Ponieważ sama ma duży biust, przez lata borykała się z problemem kupna odpowiedniej bielizny. Projektowanie własnej stało się naturalnym połączeniem przyjemnego z pożytecznym.

Jakie są polskie biusty? Czy to prawda, że większość z nas nosi źle dopasowane rozmiary biustonoszy?

Avocado: Rzeczywiście, wiele kobiet kupuje bieliznę w złym rozmiarze. Najczęstszym „grzechem” jest zakup stanika o zbyt dużym obwodzie, ale też bardzo dużo klientek wybiera staniki za małe w miseczkach.

Dlaczego takich firm, jak Avocado, jest na naszym rynku wciąż tak mało? Co najbardziej przeszkadza im w rozwoju?

Avocado: Ważnym powodem są koszty. Wyprodukowanie stanika w dużym rozmiarze jest o wiele droższe od produkcji mniejszej bielizny. W szczególności dotyczy to staników szytych z haftowanych tiuli i niektórych koronek. W przypadku tiulu z nadrukiem oraz innych materiałów różnica nie jest aż tak duża. Duży rozmiar wymaga użycia kilkakrotnie większej ilości materiału, niestandardowych (przez co też droższych) dodatków, haftów i koronek o większej szerokości.

Drugim problemem jest sprzedaż wyprodukowanej bielizny. W przypadku sprzedaży małych rozmiarów, określanych jako standardowe, rozmiarówka obejmuje około 15 różnych rozmiarów (od 70A do 90C). Rozmiarów „dużych” jest znacznie więcej. Aby w sklepie znalazła się pełna rozmiarówka w jednym kolorze, należy liczyć się z zakupem 48 sztuk bielizny. Jak łatwo się domyślić, jest to nieporównanie większy wydatek i większość sklepów rezygnuje z tak kosztownych zakupów, wybierając zainwestowanie pieniędzy w rozmiary, które zostaną szybciej sprzedane.

Ostatnim, mającym także istotne znaczenie powodem jest to, że wiele kobiet nie zdaje sobie sprawy z faktu, że w istocie powinny kupować zupełnie inny rozmiar niż ten, który noszą i w związku z tym nie odczuwa potrzeby zmiany. Naszym celem jest pokazanie korzyści, niekiedy naprawdę kolosalnych, jakie daje lepiej dopasowany biustonosz, ale wyboru kobiety muszą dokonać same. Z wielkim zadowoleniem jednak zauważamy, że przychodzi do nas coraz więcej zarówno kobiet, jak i dziewcząt, które znają swój właściwy rozmiar i wiedzą, jak wgląda prawidłowo uformowany biust, który nie tylko nie zniekształca sylwetki, lecz ją upiększa. A nic tak nie wysmukla talii jak podniesiony i dobrze uformowany pełny biust. Wydaje się też, że „falująca pierś” zdecydowanie wychodzi z mody, w dużej mierze dzięki stanikom ¾, które fantastycznie podtrzymują biust, w niczym przy tym nie przypominając pełnych, rozstawionych na boki misek w biustonoszach starej generacji.

Przez kilka lat Avocado było dla większości Polek, z wyjątkiem mieszkanek Poznania i okolic, przede wszystkim sklepem internetowym. Co skłoniło firmę do otwarcia warszawskiego butiku? A może rynek dojrzał nareszcie do tego, by Wasze sklepy pojawiły się w każdym większym polskim mieście?

Avocado: Zdajemy sobie sprawę, że żadne zdjęcie nie da pełnego obrazu bielizny, a żaden opis nie zagwarantuje wyboru odpowiedniego modelu, nie mówiąc już o tym, że monitor przekłamuje kolory, które i tak jest bardzo trudno sfotografować i wiernie oddać w przypadku haftów o dużym połysku (takie hafty mocno odbijają światło, przez co bardzo „bledną” na zdjęciach). Klientki z Warszawy stanowią najliczniejszą grupę odbiorczyń Avocado. Od czasu otwarcia butiku w Poznaniu, otrzymywałyśmy dużo maili i telefonów z pytaniami o sklep w Warszawie. Sklep działa od dwóch tygodni, ale mogę zdradzić, że przygotowujemy się do myśli o otwarciu kolejnego (w innym mieście), choć nie są to jeszcze plany na najbliższą przyszłość.

W następnej części wywiadu dowiemy się miedzy innymi, jakie nowości szykuje nam Avocado w najbliższej i nieco dalszej przyszłości oraz o tym, jak wielką wagę przykłada się w butikach Avocado do jakości obsługi klienta. Zapraszam!

 

Może ci się spodobać