WWywiady

Bliżej ciała!

Oto kolejny jasny punkt na biuściastej mapie PolskiKAROline z Zielonej Góry. Niektóre z nas mają już za sobą udane zakupy w tym sklepie, czy to online, czy stacjonarnie. Najwyższy czas zawrzeć bliższą znajomość z firmą, której hasło brzmi „Bliżej twojego ciała”. Dziś rozmawiamy z jej dwiema właścicielkami (radzę doczytać do końca – na czytelniczki czeka miła niespodzianka! :-).

Witam! Jak przedstawia się sytuacja na zielonogórskim rynku bieliźnianym? Czy trudno przebić się z ofertą biustonoszy w szerokim zakresie rozmiarów?

KAROline: Większość sklepów z bielizną w Zielonej Górze ma standardową ofertę miseczek A-D, czasem „nawet” E. Jesteśmy jedynym sklepem w okolicy z ofertą D+. Na początku przekonywanie klientek do zmiany rozmiaru rzeczywiście było trudne, ale z czasem, kiedy zadziałał marketing szeptany, zaczęło pojawiać się u nas coraz więcej pań, które od progu mówią: „Słyszałam, że można sobie tutaj dobrać stanik”. Mamy coraz więcej otwartych i uświadomionych klientek i bardzo nas to cieszy.

Na początku był Internet, prawda? Co skłoniło Panie do zwrócenia się w kierunku klientek spoza sieci?

KAROline: KAROline na początku był sklepem internetowym prowadzonym w domu. Ze względu na coraz większą ilość towaru szybko został przeniesiony do większego biura, które zarazem pełniło rolę magazynu. Stała tam prowizoryczna przymierzalnia, co dało możliwość przyjmowania klientek na miejscu. Zainteresowanie rosło, w ofercie pojawiały się nowe modele, pojawił się więc pomysł otwarcia sklepu stacjonarnego. Chodziło o lepsze wyeksponowanie towaru, znalezienie się bliżej centrum miasta i dotarcie do większej ilości klientek, które nie korzystają z internetu. Chciałyśmy również szerzyć stanikową wiedzę, uświadomić kobietom, jaki rozmiar biustonosza powinny nosić naprawdę. Niedawno został otwarty w Zielonej Górze drugi sklep pod naszym szyldem. [czekamy na adres!]

Jakie marki są w tej chwili do kupienia w KAROline? A jakie w planach?

KAROline: W ofercie sklepów stacjonarnych mamy znane brytyjskie marki: Freya, Panache, Masquerade, Curvy Kate, polskie Comexim, Kostar, austriacką Anitę. Oferta internetowa jest jeszcze bogatsza. Planujemy wprowadzić więcej marek, ale w tej chwili nie chcemy jeszcze zdradzać konkretnych szczegółów.

Skąd wziął się pomysł (wspomnianej wcześniej) akcji bra-fittingowej na Tygodniu Kobiet w Żarach?

KAROline: Z propozycją wspólnego zorganizowania takiej akcji w Żarach przyszła do nas Joanna Jeremicz, dziennikarka, współorganizatorka żarskiego Tygodnia Kobiet. Razem ustaliłyśmy szczegóły oraz plan przebiegu akcji. Asia zajęła się przygotowaniem spotkania od strony technicznej i propagandą, my przywiozłyśmy do Żar kilka modeli biustonoszy i naszą wiedzę oraz doświadczenie.

Czy zainteresowanie było duże? Czy planujecie udział w kolejnych wydarzeniach tego typu?

KAROline: Zainteresowanie przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. W ciągu dwóch dni przez nasze przymierzalnie przewinęło się około stu kobiet. Niestety żadna z nich – poza jedną, naszą klientką – nie miała na sobie dobrego rozmiaru biustonosza. Panie podeszły do akcji bardzo entuzjastycznie, z ciekawością i zaskoczeniem, ale i z otwartością przyjmowały głoszone przez nas rewelacje. Przychodziły z przyjaciółkami, mamami, siostrami. Atmosfera była bardzo sympatyczna, panie, które wyszły z przymierzalni zostawały w naszej sali na kawie i ciasteczkach i dzieliły się wrażeniami z tymi, które czekały w kolejce. Zrobił się u nas wesoły babiniec.

Na fali tego doświadczenia postanowiłyśmy przeprowadzić w Zielonej Górze i okolicy kolejne takie akcje, planujemy też cykliczne spotkania bra-fitterskie w naszym sklepie przy kawie i ciastku. Jesteśmy otwarte również na propozycje takich spotkań w innych miastach.

Czy po żarskiej imprezie przybyło Wam klientek?

Tak, panie z Żar chętnie odwiedzają nasz sklep w Zielonej Górze. Poza tym akcja w Żarach zbiegła się z innymi wydarzeniami i reklamami, w tym samym czasie przyszło też kilka wiosennych dostaw. Od jakiegoś czasu obserwujemy wzmożony ruch, co napawa nas optymizmem.

Czy temat akcji budził zdziwienie? Czy musiałyście Panie pokonywać jakąś nieufność, opory ze strony kobiet? Jakiego rodzaju? Czy łatwiej było dotrzeć do kobiet starszych, czy do młodszych?

KAROline: Asia bardzo dobrze przygotowała grunt pod nasze spotkanie – prowadziła prelekcje na temat bra-fittingu w szkołach, zapraszała na naszą akcję i zrobiła nam świetną reklamę. Panie były bardzo dobrze nastawione, wiedziały, czego się spodziewać (choć może nie przewidywały aż tak spektakularnych efektów), darzyły nas pełnym zaufaniem i nie miały żadnych oporów przed mierzeniem, wygarnianiem i przyjmowaniem do wiadomości nowego rozmiaru 🙂 – bez względu na wiek.

Czy udało się Paniom w trakcie akcji naprawdę uszczęśliwić czyjś biust? 🙂 Czy więcej było reakcji entuzjastycznych, czy pełnych niedowierzania?

KAROline: Reakcje były niemal wyłącznie entuzjastyczne, najczęściej z nutką niedowierzania. Wychodząc z przymierzalni panie krzyczały radośnie do przyjaciółek: „Słuchaj, ja mam GIE!” 🙂 Panie miały możliwość zakupu stanika na miejscu i często z tej możliwości korzystały. Pomimo zmęczenia byłyśmy naprawdę zadowolone z efektów naszego spotkania.

Jakie są Wasze klientki? Czy do stacjonarnego KAROline zgłasza się więcej większych, czy mniejszych biustów? Czy zdarzają się np. mamy z córkami? To córki przyprowadzają mamy, czy odwrotnie?

KAROline: Większość klientek to posiadaczki średnich i większych biustów. Mają spory problem ze znalezieniem dla siebie czegoś odpowiedniego w ofercie większości sklepów, liczą więc na to, że u nas wreszcie dopasują właściwy stanik. Córki przyprowadzają mamy, ale równie często to mamy przyprowadzają córki, chcąc zawczasu zadbać o ich biust. Wśród naszych klientek są zarówno panie szukające obwodów 60-65, jak i 90-100. Klientki są często zdziwione jakością obsługi i doradztwem, pytają nas wręcz, dlaczego w innych sklepach nikt nie potrafi im doradzić. Cieszą się, że wreszcie ktoś mówi im, o co chodzi. Czasem mówią, że czują się jak u Trinny i Susannah 🙂

Czy zdarza się, że klientka przychodzi po 75D, a wychodzi z 65F? 🙂 Często? A czy zdarzają się panie, które za nic nie dają się przekonać do zmiany rozmiaru? Albo takie, które już noszą prawidłowy?

KAROline: W ogromnej większości przypadków jest właśnie tak, że klientka wychodzi z zupełnie innym rozmiarem niż ten, którego szukała. Klientka uświadomiona to rzadkość. Wiedza na temat dopasowania rozmiaru stanika jest wśród Polek znikoma, dlatego naszą rolą jest nauczyć kobiety, jak dopasować i jak założyć stanik. Sprzedaż nie jest naszym jedynym celem, namawiamy przede wszystkim do przymiarek, tak aby można się było na sobie przekonać, jaki można osiągnąć efekt. Oczywiście zdarzają się również klientki, które za nic nie chcą nawet wejść do przymierzalni,  ale mamy nadzieję, że kiedyś zmienią zdanie i do nas wrócą 🙂 Coraz częściej też przychodzą panie, które znają już swój właściwy rozmiar – są to z reguły nasze stałe klientki.

Skąd klientki dowiadują się o sklepie? Czy zdarza się im powoływać na „Internet” – fora czy blogi?

KAROline: Zdarza się, ale to niewielki procent. Najlepszą reklamą jest poczta pantoflowa, bardzo dużo klientek przychodzi do nas z polecenia swoich koleżanek lub rodziny. Dbamy też o reklamę w lokalnej prasie, co zawsze skutkuje większym zainteresowaniem i ruchem w sklepie. Poza paniami z okolic Zielonej Góry, bywają też u nas panie z Bolesławca, Strzelec Krajeńskich, Poznania, Wrocławia, Warszawy.

Czy jest coś, co chciałybyście Panie szczególnie polecić klientkom? Może jakaś specjalna oferta na dziś? 🙂

KAROline: Mamy specjalną ofertę dla czytelniczek Stanikomanii. Przez tydzień od ukazania się tego wywiadu na hasło „Stanikomania” udzielimy 10% rabatu na wszystkie produkty poza przeceną (przy zamówieniu internetowym proszę wpisać hasło w polu „kod rabatowy”). Zapraszamy do śledzenia naszej oferty, obecnie prawie co tydzień pojawia się w niej coś nowego.

I ja zapraszam, dziękując za rozmowę!

KAROline

A może któraś z Was miała okazję zobaczyć KAROline w akcji? 🙂

 

Może ci się spodobać

24 komentarze

  • plica

    Odwiedzam Karolinki czesto. Może nie robię zakupów tak często jakbym chciała – ale przymierzam stany sklepowe regularnie 🙂
    Wszystko co napisane w artykule – prawda. Fachowa obsluga, delikatne pokonywanie uprzedzen, zadowolone klientki. Do szczescia brakuje mi jeszcze zaciagniecia tam mamy 🙂

    26 marca 2009 at 08:21 Reply
  • ajekcento

    Cieszę się z ukazania tego wywiadu i dziękuję dziewczynom z KAROline za naszą współpracę podczas Tygodnia Kobiet. Przygotowanie tej akcji przyniosło mi wiele satysfakcji i cieszę się, że tak chętnie wziełyście w niej udział. Wspólnie udało nam się uświadomić bardzo wiele Pań. Mam nadzieję, że nasza kolejna akcja również przyniesie taki sukces. Planuję w Żarach kolejne akcje i myślę, że klientek jeszcze przybędzie. Prawdopodobnie jutro wybieram się do Was z kolejną kandydatką do zmiany 🙂
    Pozdrawiam serdecznie – Joanna (Ajekcento)

    26 marca 2009 at 10:42 Reply
  • annmarie

    Szkoda, że w sklepie nie ma wyszukiwarki po rozmiarach. Klikanie na kolejnych biustonoszach, które mi się podobają, po to, by zobaczyć, że akurat nie ma mojego rozmiaru jest… dość frustrujące, niestety.

    26 marca 2009 at 10:44 Reply
  • agafka88

    annmarie , wyszukiwarka po rozmiarach jest: karoline.pl/index.php?d=szukaj&szukaj=&I1.x=3&I1.y=3

    26 marca 2009 at 11:06 Reply
  • paula_aulap

    Przecież jest wyszukiwarka: Znajdź rozmiar – kliknij w rozmiar w tabelce i już;]

    26 marca 2009 at 11:07 Reply
  • mauzonka

    Ależ jest wyszukiwarka po rozmiarach: karoline.pl/index.php?d=informacje&id=11
    Bardzo ciekawy wywiad!

    26 marca 2009 at 11:09 Reply
  • dunajka

    Rozmiar najłatwiej znaleźć klikając w “lupkę” – można tam ustawić kilka opcji wyszukiwania, w tym rozmiar i dostępność.
    http://www.karoline.pl/index.php?d=szukaj&szukaj=&I1.x=9&I1.y=4

    26 marca 2009 at 11:57 Reply
  • jul.

    bardzo fajnie, ale te cenyyyyyy…

    26 marca 2009 at 15:13 Reply
  • joankb

    Dunajko – ja wiem, że ta wyszukiwarka tam jest. Ale skoro w każdym niemal wątku, notce o karoline powtarza się zarzut, że jej nie ma to znaczy, że to błąd webmastera. Trzeba tę lupkę opisać “wyszukiwanie zaawansowane”, przenieść może gdzie indziej, wydzielić graficznie. Sama nie wiesz ile klientek po prostu wyjdzie ze strony z przekonaniem, że wyszukać się nie dało :)).

    26 marca 2009 at 15:37 Reply
  • dunajka

    Już zmieniłam… wykasowałam tabelę z rozmiarami, pod kalkulatorkiem zostawiłam tylko link do wyszukiwarki. Może teraz jaśniej 🙂
    http://www.karoline.pl/index.php?d=informacje&id=11

    26 marca 2009 at 16:10 Reply
  • joankb

    Lepiej. A możesz jakoś wyróżnić kolorem/czcionką/wielkością to “znajdź rozmiar” na głównej belce?

    26 marca 2009 at 21:30 Reply
  • kruszyzna

    O proszę, to bardzo miłe, że było takie ogromne zainteresowanie. Profesjonalnie zorganizowana akcja. Żeby o wszystko ludzie potrafili tak walczyć jak o staniki. Ech… :))

    26 marca 2009 at 22:27 Reply
  • luliluli

    Pozdrawiam Zielonogórzanki;) bardzo lubię ten sklep, jeszcze bardziej “obsługę”;) Odsyłam tam każdą kobietę, z którą mam okazję wejść na temat dobrze dobranych staników.
    Mam tylko małe sprostowanie – owszem, w Zielonej Górze jest jeszcze 1 sklep, w którym znajdziemy większe niż D rozmiary, ale sprzedawcy zupełnie nie orientują się, na czym polega dobieranie staników, a asortyment jest koszmarnie ubogi. Ostatecznie więc i tak Karoline nie ma w okolicy żadnej konkurencji;)))

    27 marca 2009 at 08:04 Reply
  • nieco8

    Ciekawy wywiad. Podoba mi się Kasico, że promujesz w ten sposób nasze sklepy, bo myślę, że dzięki twojemu blogowi wiele nowych osób może do nich trafić.
    I jeszcze malutka uwaga co do wyszukiwarki:) Ja nie przepadam, za tym że po wybraniu mojego brytyjskiego rozmiaru w wynikach wyskakują także staniki polskich firm, a przecież to jest inna rozmiarówka i one mnie nie interesują, bo nie będą na mnie pasować.
    Popieram jakieś wytłuszczenie “znajdź rozmiar”.
    Życzę powodzenia

    27 marca 2009 at 13:25 Reply
  • dziudziulek

    tydzień temu zamówiłam hestię w karoline, a tu zniżka, buuuu

    sympatyczny wywiad

    27 marca 2009 at 17:04 Reply
  • gwenhwyfar

    i co z tego, że niby sklep taki wspaniały, jak w ofercie praktycznie nie mają 75I??? 🙁

    29 marca 2009 at 01:27 Reply
  • dunajka

    Niewielu Polskich producentów produkuje staniki w rozm. 75I. A Comexim nie ma w swojej rozmiarówce “I” tylko “HH”. Może warto więc poszukać brytyjskiego odpowiednika swojego rozmiaru.

    29 marca 2009 at 10:56 Reply
  • dorianne.gray

    Nie ma 75I, ale za to jest Comeximowe 75HH i brytyjskie 75G. Jeśli są jakieś wątpliwości z doborem właściwego rozmiaru, to proponuję kontakt mailowy, telefoniczny lub na gg z obsługą sklepu. Pomożemy.

    29 marca 2009 at 11:06 Reply
  • wera9954

    No ale odpowiednikiem polskiego I czy HH, jak zwał, tak zwał, nie jest G, tylko FF.

    29 marca 2009 at 17:37 Reply
  • gwenhwyfar

    no właśnie brytyjskie G są na mnie dużo za duże, polskie H dużo za małe przynajmniej z tych co mierzyłam i noszę obecnie… a brytyjskiego 34FF też nie znalazłam na stronie… cóż szukam w różnych sklepach i na Allegro, może w końcu znajdę coś na siebie i w rozsądnej (nieprzekraczającej 100zł) cenie 🙁

    29 marca 2009 at 18:44 Reply
  • Gość

    A ja znalazłam brytyjskie 75FF, jest Ariza, Harmony, Princess i maskaradki

    29 marca 2009 at 22:22 Reply
  • agafka88

    gwengwyhlar, mini. w dopasowana.pl masz staniki Curvy Kate poniżej 100zl w tym rozmiarze. W innych sklepach z curvy Kate też cena nie powinna 100zł przekraczać.

    30 marca 2009 at 00:19 Reply
  • BMB

    Super artykul, sklep swietny;)
    dzis kupilam sobie w nim osobiscie biustonosz Panache i jestem zachwycona.
    Wczesniej mialam Fraya, tez byl ok ale nadszedl czas na zmiane i bardzo sie ciesze, ze w sklepie jest taka super obsluga, ze mozna mierzyc do woli, wybierac, przebierac, ze jest przede wszystkim z czego;) a to sie rzadko zdaza w przypadku duzych piersi…
    jestem bardzo zadowolona i polecam ten sklep wszystkim.
    Jedna mala uwaga, mozna by wprowadzic w karoline.pl mozliwosc odbioru towaru na miejscu, bez koniecznosci wysylki. Czlowiek w domku moglby zamowic sobie jakis rozmiar, dostac maila, ze jest do odbioru, od razu na miescu zmierzyc, taka opcja bylaby na pewno super dla klientow z lubuskiego i mysle, ze babeczki by korzystaly.
    Pozdrawiam

    1 kwietnia 2009 at 20:54 Reply
  • dunajka

    Wystarczy podczas składania zamówienia jako formę wysyłki wybrać “Odbiór osobisty w Zielonej Górze” i już 🙂

    2 kwietnia 2009 at 12:15 Reply
  • Leave a Reply