WPlebiscyty

Najlepsza marka – Stanikomarka!

Magia marki – ulegamy jej częściej, niż zdajemy sobie z tego sprawę. Dobrze, gdy upodobaniu do dobrych marek towarzyszy zmysł krytyczny. Liczy się przede wszystkim jakość! Ale jako konsumentki chciałybyśmy także, by dobrą jakość wspierała sprawna promocja, bo bez tego nawet najlepszemu produktowi nie jest łatwo utrzymać się na rynku. Na rynku D-plusowym robi się coraz tłoczniej – nowe marki, nowe sklepy, akcje promujące dobry bra-fitting. Doszłam do wniosku, że przydałby nam się plebiscyt, w którym oceniłybyśmy znane nam stanikowe marki pod różnymi względami: nie tylko jakości produktów, ale i wizerunku oraz efektywności kontaktu z klientkami – czyli z nami. Zapraszam więc do Stanikomarki 🙂

Na wstępie zaznaczę, że Stanikomarka jest wspólnym dziełem. Merytorycznie wspiera nas specjalistka w dziedzinie marek – Ewa Gutmańska-Gralak, szefowa Lobby Biuściastych (za cenne uwagi dziękuję również forumowiczkom), oraz nasz magiczny patron – Abrakadabra.

Siedem markowych konkurencji

Stanikowe marki będą współzawodniczyć w siedmiu osobnych rankingach, będących jednocześnie kryteriami oceny. W każdej z konkurencji wybierzemy najlepszą Stanikomarkę. Ta zaś, która zbierze najwięcej głosów we wszystkich kategoriach, zostanie zwyciężczynią całego plebiscytu. W Stanikomarce nie ma podziału na kategorie rozmiarowe, jak w Kusidełku czy Wygodniczku – szerokie zakresy rozmiarów będziemy miały okazję docenić, wybierając najlepszą markę w kategorii „Rozmiarówka”. Zapraszam do zapoznania się z opisami poszczególnych konkurencji:

1. Stylistyka

Cenimy kunsztowne wzory bądź pociąga nas szlachetna prostota. Lubimy niebanalne pomysły, ale i elegancką klasykę. Wyróżnijmy markę, która według nas odznacza się nie tylko urodą, ale i ciekawym, indywidualnym stylem produktów. Zachęcam do próby wykroczenia poza własne upodobania i do oceny: którą z marek uznałybyśmy za najlepiej dopracowaną przez projektantów i stylistów? Która według nas najbardziej przykuwa oko, ciekawie łączy tradycję z nowymi trendami, odwołuje się do różnorodnych upodobań? Która rzeczywiście wyróżnia się na tle innych?

2. Jakość

Wybierzmy markę, której ufamy najbardziej, jeśli chodzi o trwałość, komfort, dobrą konstrukcję, podtrzymanie i modelowanie biustu. Liczy się zastosowanie przyjaznych dla skóry, ale i wytrzymałych materiałów, staranność haftów i szycia, wysokiej jakości elementy konstrukcyjne, dobrze pracujące, nie nadmiernie rozciągliwe dzianiny boków, wygodne i trwałe ramiączka oraz takież zapięcia. Jednym słowem – to wszystko, co składa się na dobry produkt, odpowiadający oczekiwaniom naszych wymagających biustów.

3. Stosunek jakości do ceny

Za dobrą jakość często trzeba zapłacić więcej. Z drugiej strony – wysoka cena niczego nie gwarantuje. Wybierzmy dostarczyciela produktów, o których możemy szczerze powiedzieć: wart swojej ceny. Może być to zarówno marka z wyższej, jak i średniej czy niższej półki – liczy się poczucie, że za wydane pieniądze dostajemy co najmniej tyle, ile oczekiwałyśmy, a nawet więcej.

4. Rozmiarówka

Warto promować te marki, które wykraczają poza najpopularniejsze zakresy rozmiarów. Wybierzmy tę, która według naszej oceny jest przyjazna dla jak największego spektrum rozmiarowego. Nie chodzi tylko o „zawrotne” litery alfabetu w katalogach, ale i o realne dostosowanie konstrukcji do poszczególnych wielkości biustów.

5. Reklama i promocja

Zdarza się, że po obejrzeniu reklamy jakiegoś produktu tracimy ochotę, by mieć z nim coś wspólnego. Mówi się, że jakość broni się sama, najczęściej jednak potrzebuje wsparcia w postaci skutecznych działań wizerunkowych. Ciekawe sesje katalogowe, zdjęcia nie tylko estetyczne i w dobrym guście, ale i wiernie oddające cechy produktu – to coś, co ułatwia nam polecanie dobrej marki znajomym, w przeciwieństwie do budzących tylko śmiech Photoshop disasters. Atutem są także dowcipne, inteligentne spoty reklamowe, przemyślane hasła i akcje promocyjne, na przykład konkursy, w których z przyjemnością wzięłybyśmy udział. Wybierzmy markę, której przekaz reklamowy trafia do nas najskuteczniej i budzi najlepsze skojarzenia.

6. Bliski kontakt z konsumentem

Czasem mamy wrażenie, że producenci rozmijają się z naszymi oczekiwaniami. Każdemu klientowi oczywiście dogodzić nie sposób, ale warto przynajmniej słuchać różnych opinii – informacja zwrotna od klienta to rzecz bardzo cenna. Czy są producenci bądź dystrybutorzy, którzy nie tylko starają się wejść z nami w dialog, ale i wprowadzają nasze postulaty w życie? Warto tu docenić obecność na forach konsumenckich czy sprawne prowadzenie profili w serwisach społecznościowych – jednak czy jest to kontakt autentyczny, nie ograniczający się tylko do reklamy? Wybierzmy markę, która słucha nas naprawdę.

7. Propagowanie idei bra-fittingu

Bra-fitting stał się modnym hasłem reklamowym. Warto w związku z tym wyróżniać tych, którzy posługują się nim w sposób rzetelny – propagując nie tylko własną markę, ale i ideę właściwego dopasowania. Nie zaś tych, którzy – prezentując swoją ofertę – posługują się hasłem bra-fittingu jako wytrychem, wypaczając jego sens. Warto docenić organizowanie akcji bra-fittingowych na dobrym poziomie, gdzie rzeczywiście prawie każdy biust ma szansę zostać właściwie ubrany, kampanie reklamowe zawierające pierwiastek edukacyjny, sensowne wypowiedzi w mediach. Wybierzmy markę, która według nas najaktywniej i najbardziej fachowo edukuje konsumentki.

Jak głosować?

Jak zwykle, poproszę Was o wypełnienie formularza pojawiającego się po kliknięciu w banner poniżej.

Formularz zawiera wszystkie siedem kategorii, a w każdej z nich wybieramy jedną markę. Jeśli naszej faworytki nie ma na liście, można ją dopisać w okienku „Inna” na końcu. Jeżeli nie chcemy niczego wybierać w danej kategorii, zaznaczamy przedostatnią opcję: „Nie wybieram”.

Na samym początku formularza znajdziecie okno do wpisania adresu e-mail. Po zagłosowaniu na adres ten zostanie automatycznie wysłany mail potwierdzający Wasz głos. I tutaj prośba do wszystkich głosujących: aby głos był ważny, należy na ten e-mail odpowiedzieć (w treści maila nie trzeba niczego dopisywać). Wszystkie Wasze e-maile trafią na konto stworzone specjalnie na użytek Stanikomarki i zostaną skasowane po rozstrzygnięciu plebiscytu. Skasowaniu ulegną także Wasze adresy. Na samym końcu formularza trzeba jeszcze rozwiązać Captcha, czyli wpisać słowa z obrazka – jest to niezbędne zabezpieczenie przed spamem.

Uwaga: zanim zagłosujecie, przeczytajcie poniżej o konkursie!

Magiczny konkurs!

Jako dodatkową zachętę do udziału w plebiscycie oraz, mam nadzieję, przyczynek do dalszego rozwijania tematu marek i ich wizerunku, proponujemy Wam wzięcie udziału w konkursie tylko dla głosujących! Jego współorganizatorem i fundatorem nagród jest sklep Abrakadabra, znane magiczne miejsce na stanikowej mapie Warszawy 😉 Można tam kupić biustonosze m.in. marek: Panache, Masquerade, Curvy Kate, Kris Line i innych, a jego właścicielkę wiele z Was zna już pewnie z programu „Między kuchnią a salonem”, gdzie wypowiadała się na temat dobierania biustonoszy.

Waszym zadaniem będzie napisanie kilku-kilkunastozdaniowej wypowiedzi na temat: „Jaka powinna być idealna Stanikomarka?” Zasugerujcie, w jaki sposób marki mogą wkraść się w Wasze łaski. Czego od nich oczekujecie? Czy tylko jakości? A może też szczypty reklamowych czarów? Co Was przyciąga, a co irytuje? Podzielcie się z nami swoją wizją idealnej marki.

Sama nie mogę wziąć udziału, czego bardzo żałuję, ale przynajmniej mogę sobie pofantazjować, podrzucając Wam odrobinę inspiracji 🙂 Taka wypowiedź mogłaby wyglądać na przykład tak:

„Moja idealna Stanikomarka powinna być… elitarna. Jakość jest ważna, ale… nie chciałabym nosić czegoś, co wszyscy znają z reklam. Gdy przyjaciółka spyta mnie, u jakich producentów ubieram swoje 65FF, chciałabym móc wymienić nazwę o tajemniczym, obcym brzmieniu. Elitarna to jednak nie znaczy: droga – najważniejsze jest poczucie, że to towar dla wtajemniczonych, co oczywiście też ma swoją cenę. Bra-fitting? Przecież wszyscy już dawno wiedzą, o co chodzi. Znam swój rozmiar, podobnie jak wszystkie moje znajome – teraz oczekuję niebanalnego designu.”

Albo tak:

„Moja idealna Stanikomarka to taka, której mogę zaufać zawsze i wszędzie. Nie interesują mnie trendy, wymagam przede wszystkim jakości: najlepszych materiałów, doskonałej konstrukcji. Lubię produkty kierowane do kobiet aktywnych. Przemawiają do mnie reklamy, w których bielizna jest ukazana nie jako strój kusicielki, ale np. sportsmenki. Ważny jest dla mnie jednolity system rozmiarów, co skraca czas zakupów do minimum. Znam wiele osób, którym przydałby się instruktaż bra-fittingowy – chciałabym, żeby moja marka mnie w tym wspomagała, na przykład publikując edukacyjne spoty na YouTube.”

Oczywiście niczego Wam nie narzucamy – można temat potraktować przekrojowo, można też uwypuklić jakiś szczególnie ważny dla Was aspekt idealnej marki 🙂

Wypowiedzi konkursowe prosimy wpisywać w formularzu do głosowania, do okienka znajdującego się na dole. Wybrane prace zostaną nagrodzone oraz opublikowane na Stanikomanii.

Nagrody

Na autorki najciekawszych odpowiedzi czekają nagrody:

I miejsce: komplet bielizny w wybranym rozmiarze i modelu z oferty Abrakadabry

II i III miejsce: biustonosz w wybranym rozmiarze i modelu z oferty Abrakadabry

Wyróżnienia: 20% zniżki na zakupy w Abrakadabrze (planujemy przyznać do pięciu wyróżnień).

Z nagrodzonymi osobami skontaktujemy się w ciągu kilku dni od zakończenia plebiscytu. Jeśli nie mieszkasz w Warszawie – nie martw się, nasz patron zorganizuje zakupy wysyłkowe.

Do kiedy głosujemy?

Głosowanie planujemy zakończyć 11 lutego. Ogłoszenie wyników i rozstrzygnięcie konkursu powinno nastąpić do tygodnia po zakończeniu głosowania.

Mam nadzieję, że ten plebiscyt stanie się kolejnym sposobem na wyrażenie naszych oczekiwań wobec bra-rynku. Zapraszamy Was do komentarzy: na które marki głosowałyście? Na które nie? Dlaczego?

 

Może ci się spodobać